Til junior klubmesterskab ved Sorø sø.

Lørdag den 15. august var jeg med til klubmesterskaberne ved Sorø sø for at forsvare min titel som junior klubmester.

Vi var ikke så mange, der deltog, så chancerne for at genvinde titlen var rimelig god tænkte jeg. Jeg fik en båd sammen med min far, der gerne ville ro, og det var godt, for så kunne jeg koncentrere mig om at fiske.

Inden vi sejlede ud, lyttede vi til, at ham fra Sorø Sportsfiskerforening fortalte om, hvor der ville være mulighed for at fange både aborrer og gedder. Min plan var at gå efter at fange nogle store fisk, så jeg gik målrettet efter både gedder og aborrer.

Vi lagde ud med at sejle ud til skråningerne vest og syd for siv øen. Her fik jeg min første gedde på i andet kast. Jeg fiskede med en grøn/gul jig. Da der ikke rigtig skete mere her, besluttede vi at prøve at dørge i området vest/sydvest for øen. Det gav dog ikke noget, så vi sejlede lidt tættere på bredden for at prøve der, dog uden held. Vi havde lagt mærke til et par fyre, som lå på lavt vand og fiskede med jigs og hev den ene aborre op efter den anden. Vi sejlede hen i nærheden af dem, og jeg prøvede om jeg kunne gøre dem kunsten efter. Der gik ikke lang tid før jeg fik en pæn aborre på. Og lidt efter fik jeg kroget en gedde. Det lykkedes mig trods dens ihærdige kamp for friheden, at få den landet i båden, målt og vejet, før den røg ud igen.

Efter frokosten og konkurrencen sejlede vi ned i den nordlige ende af søen. Her fangede jeg et par store gedder sidste år, så måske kunne jeg være heldig igen. Der var dog ikke meget, der gad at hugge i den ende af søen, så vi valgte at sejle ud til siv øen igen. Og det viste sig at være en god idé, for her fangede jeg endnu en pæn gedde – denne gang på en spinner. Jeg ville gerne prøve, om jeg kunne fange endnu en aborre, så vi valgte at sejle ind til området med det lave vand. Det blev ikke til flere aborrer, men derimod huggede turens fjerde og sidste gedde på jiggen.

Dagens gode fangst på de fire gedder og aborren sikrede mig titlen som junior klubmester endnu engang.

Laurits Aagaard van Hauen

Tilmeldning skal ske ved at henvende

sig til Palle Frese

Tlf.: 27 24 55 60)  eller  mail: pallefrese@mail.dk

Adresse

Roskilde Sportsfisker Klub,

Vestergade 17, 4000 Roskilde

Copyright © Roskilde Sportsfisker klub 2016. All rights reserved.